COMUNICAT DEL FNC SOBRE LA CIMERA FRANCOCASTELLANA (ESPANYOLA) del 19 de gener

Comunicat oficial del Front Nacional de Catalunya

Els catalans ja hem fet totes les manifestacions possibles, insuperables quantitativament. El FNC no és partidari de fer més manifestacions. Els catalans hem de canviar l’esperit de manifestant per la mentalitat de poder. El FNC treballa per aquest canvi.

Dit això, considerem que la cimera a Barcelona, la nostra capital, dels presidents dels dos països que ocupen Catalunya –excepció feta de l’Alguer- i se la van repartir fa segles, és una provocació, i mereix d’ésser contestada al carrer per llançar el missatge al món que encara no ens han doblegat.

És veritat que mandataris castellans (espanyols) o francesos visiten periòdicament el nostre país sense grans protestes, però aquesta reunió no es pot considerar una visita més. És un acte de submissió, de demostració de cara al món que Catalunya ja està definitivament pacificada, controlada. Una idea que els catalans no podem permetre que es transmeti.

Veiem aquesta trobada com un escarni als catalans que continuem lluitant per la independència. Per això, demanem als nostres militants i simpatitzants de manifestar-se contra l’ocupació estrangera.

Tot i així, posem com a condició, a altres partits catalans i a les entitats civils afins, que no aprofitin la protesta per fer patum de lluïment dels seus dirigents, ni per fer cap mena de parlament partidista que la desvirtuï, per tal que la legitima protesta del poble català no sigui parasitada, i fem la proposta que la convocatòria sigui feta sota un sol lema i darrere d’una sola pancarta: “Ni França, ni Espanya, Catalunya”.

Si no s’acompleix aquesta condició, com a partit haurem de retirar la nostra convocatòria de la protesta. En aquest cas, la decisió d’anar-hi la deixaríem en mans dels nostres militants i simpatitzants, a títol personal.

Independentment, del dia 19, el FNC persistirà en la seva línia de lluitar contra l’ocupació de Catalunya la resta de dies de l’any.

Visca Catalunya lliure i catalana!
Independència, Seguretat, Riquesa, Catalanitat.

Col·laboreu amb el FNC