Comunicat del FNC sobre l’atac del govern a la immersió lingüistica

El FNC considera que la proposta del govern dependentista que “dóna llibertat a les escoles per adaptar la immersió al seu entorn” és a la pràctica la implantació del model lingüístic que volien Ciudadanos i la resta de partits castellanistes, que, d’ençà del 2018, amb la imposició del model d’escola plurilingüe i intercultural (l’anomenat Pla Bargalló), compta amb la complicitat implícita dels tres partits catalans que formen el govern o el sostenen.

Rebutgem la proposta per les raons següents:

• Perquè convida a fer més castellà.
  • Perquè iguala el castellà al català i fomenta el plurilingüisme.
  • Perquè no defensa el català com a única llengua vehicular.
  • Perquè el concepte “entorn” propicia la divisió de Catalunya en “entorns”, quan tot Catalunya és igual de catalana. No hi ha “entorns” ni territorialitats que hagin de ser tractats de manera diferent.

I, no menys important, tot això s’esdevé en un model educatiu en el qual no existirà el suspens, amb la qual cosa no es podrà suspendre els alumnes que no vulguin aprendre la llengua nacional.

Denunciem, doncs, el govern dependentista i l’acusem de treballar en favor de la descatalanització de Catalunya.

Alhora, ens reafirmem en el nostre model educatiu d’escola catalana per als infants que vinguin amb el català de casa i d’immersió per als infants que no vinguin amb el català de casa.

Independència i catalanitat!

Col·laboreu amb el FNC