El nacionalisme del Front arrela amb força a Girona

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Crònica de l’acte del Front a Girona

Les darreres setmanes el Front Nacional de Catalunya ha estat objecte d’una campanya de desprestigi i difamacions a les xarxes socials per part de certs sectors antisistema. Hem estat acusats de “feixistes i xenòfobs” per denunciar que el salafisme o l’islamisme extremista tenen cada cop més implantació al nostre país, tal com la policia i els experts sobre la qüestió fa temps que alerten.

Cartell de l’acte de presentació del Front a Girona.

El passat dissabte 25 de gener es celebrar l’acte de presentació del Front Nacional de Catalunya (FNC) a la ciutat de Girona. La organització de l’acte va patir tot d’entrebancs com a conseqüència de les amenaces que els grups antisistema van realitzar contra nosaltres i contra els hotels que havien d’allotjar el nostre acte.

El primer hotel triat per fer la presentació va ser el Double Tree by Hilton, i un cop es va fer públic l’empresa va començar a rebre tot d’amenaces, a través de les xarxes i per telèfon, i fins i tot va patir atacs de vandalisme en forma de pintades per aconseguir que l’acte del Front Nacional de Catalunya no s’arribés a celebrar. Finalment l’hotel es va veure obligat, com a conseqüència de les amenaces, a cancel·lar l’esdeveniment.

El Carlemany va ser l’hotel triat per dur a terme l’acte després de la cancel·lació del primer. Just després que se’n publiqués la ubicació el Carlemany va començar a rebre tot de trucades telefòniques en les quals se l’amenaçava en cas que l’acte finalment es portés a terme en les instal·lacions de l’hotel. Finalment l’hotel ens va comunicar que cancel·laven la realització de l’acte per evitar que les amenaces es portessin a terme.

Tanmateix, les amenaces dels totalitaris no van aconseguir el seu objectiu i l’acte del Front es va celebrar el mateix dia a la mateixa hora

Els discursos que es van fer durant la presentació van anar a càrrec de Sílvia Orriols, regidora del FNC a Ripoll, Jordi Casacuberta, secretari general del partit, Jordi Aragonès i el periodista Marc Gafarot.

Segons Jordi Aragonès, Catalunya i la unilateralitat, immigració i ciutadania i el creixement econòmic del país són els tres grans eixos de l’actuació política que vol portar a terme el FNC, que vol presentar-se a les eleccions al Parlament a Catalunya.

Aragonès fa posar èmfasi en el fet que només un 35% dels habitants de Catalunya són parlants habituals del català a Catalunya i que cal fer augmentar aquest percentatge. Les solucions que, segons ell, aporta el FNC són la oficialitat única del català, legislar a favor del català en relació a l’escola, l’empresa, la televisió i altres àmbits i crear el clima necessari perquè la llengua catalana sigui la única llengua necessària per prosperar econòmicament al nostre país.

“Ser ciutadà és un mèrit que comporta drets socials de tota mena i deures com la tributació i la integració cultural i lingüística, igual que en països com Canadà, els Estats Units i Dinamarca”.

Jordi Aragonés, parla sobre com afrontar la immigració.

Sobre les polítiques econòmiques, va dir que cal evitar que els salaris baixin encara més i que cal fer-los pujar. El FNC és en contra dels impostos al treball i maldarà perquè “els treballadors autònoms no hagin de pagar quotes desorbitades” i evitar que “els catalans no hagin de perdre tot el que els seus pares han treballat amb l’impost de successions”, i abaixar l’IRPF. Pel que fa el medi ambient Aragonès va dir que el FNC, entre d’altres mesures, proposa reduir molt l’impost que han de pagar els ciutadans que volen posar una placa solar a casa seva.

Tot i el boicot i les amenaces, doncs, els nacionalistes del Front no vàrem cedir davant de les pressions dels violents. El nacionalisme català i l’independentisme unilateral, amb el cap ben alt, van arrelar a la capital de l’Onyar.

Girona, 25 de gener de 2020.


Reacció a la xarxa:

Lluny de silenciar-nos, el nostre missatge va arribar a milers de compatriotes.
Aquesta fotografia va aconseguir prop més de 200.000 de visualitzacions i desenes de milers d’interaccions a les xarxes socials.